کد خبر : 1837
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

پایان ناخوش شاهنامه نشر اکاذیب؛

( ع – ص) به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه تجدیدنظر محکوم شد

( ع – ص) به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه تجدیدنظر محکوم شد
( ع – ص) به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه تجدیدنظر محکوم شد، محکومیت روابط عمومی عامل نشر اکاذیب علیه اولین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری، (ع - ص) مدیر روابط‌عمومی یکی از تشکل‌های زنبورداری به اتهام نشر اکاذیب و انتشار مطالب خلاف واقع و بی سند در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، علیه اولین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری (بهزاد بانکی‌پور) در دادگاه تجدیدنظر تهران محکوم شد.؛

به گزارش روستاآنلاین به نقل از دیده‌بان صنعت زنبورداری ایران، بدیهی این حکم نهایی و قطعی بوده و تبیین می کند؛ تمامی اتهامات و فرافکنی‌های منتشر شده توسط فرد مذکور از اساس نادرست و مغرضانه و مصداق «نشر اکاذیب» بوده است.

پرونده شکایت اولین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری در پی ایراد اتهامات بی‌اساس و بدون مدرک در نوشته‌های غرض ورزانه «ع -ص» و انتشار بیش از ۱۰ عنوان مطالب تخریبی به اسم نقد، علیه بهزاد بانکی‌پور به جریان افتاد.

بنابراین گزارش؛ بهزاد بانکی‌پور، اولین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری  در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: محاکم تجدید نظر استان تهران، در حکم نهایی با عنایت به محتویات پرونده و اسناد و مدارک و ادله متعدد موجود و مستندات پست‌های اینستاگرام، تلگرام و… که حاوی جملات و نوشته‌های تخریبی و خلاف واقع و مطالب واهی و بدون سند علیه اینجانب و دوران مدیریت بنده در صندوق بوده، بعد از طی مراحل دادرسی عادلانه و فرصت تجدید نظر اقدام به صدور تصمیم نهایی نموده است.

بانکی‌پور، تصریح کرد: دادگاه دفاعیات متهم مبنی بر خبرنگار بودن و اینکه مطالب منتشر شده نقد بوده را موجه ندانسته و طبق اسناد و تحقیقات ارائه شده «ع – ص» هیچ مجوزی از مراجع قانونی جهت حرفه خبرنگاری نداشته و بر فرض اینکه داشته باشد و خبرنگار هم باشد این اقدامات را نمی‌توان «انتقاد» نام نهاد، چرا که ایشان بارها با لجاجت و کینه توزی و بدون ارائه سند اقدام به اتهام زنی‌های بی اساس و استمرار این عمل نادرست نموده است که به هیچ وجه این رفتار با قانون مطبوعات و اخلاق حرفه ای رسانه مطابقت ندارد. پس قاعدتا اتهام نشر اکاذیب در خصوص ایشان محرز تشخیص‌داده‌شده است.

این مدیر باسابقه بخش کشاورزی و زنبورعسل با بیان اینکه دادگاه صالحه تجدید نظر استان تهران، «ع – ص» را در حکم نهایی محکوم کرده و این رأی قطعی است، گفت: متاسفانه در یک سال گذشته و در طول دادرسی علی رغم تذکرات دلسوزان صنعت و پیشنهاد محاکم قضایی هیچ اقدام شایسته و به سزایی برای جبران این رفتار ناشایسته و قبول اشتباهات، از سوی آقای (ع – ص) و تشکلی که ایشان را به کار گرفته، صورت نگرفته و به همین علت در جهت احقاق حق و روشن شدن حقیقت این پرونده تا آخر پیگیری و منجر به صدور حکم نهایی شد.

مدیر عامل سابق صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ایران، با بیان اینکه  قطعا هیچ انسان منصف، مومن و نویسنده خداترس و حرفه ای، نباید قلمش را از دایره انصاف خارج کند، خاطر نشان کرد: اخلاق، انصاف، انسانیت و اصول حرفه ای حکم می کند، نویسنده، سلایق خود را در تحلیل و نوشته‌هایی که به آبروی افراد و مصالح یک صنعت بزرگ گره خورده دخالت ندهد و تخریب غیرمنصفانه و بی سند و هتک آبروی زحمتکشان و مدیران لایق و توانمند نه تنها یک خطای بزرگ حرفه ای در حوزه نویسندگی است، بلکه حق‌الناس و ظلمی بزرگ است.

بانکی‌پور در پایان گفت:  آبروی مومن از چنان تقدسی برخوردار است که در منظر دین به کسانی که این حریم را رعایت نکنند، هشدار و عذاب وعده داده شده و ریختن آبروی مؤمن بسیار خطرناک و گناه بزرگی به حساب می آید. آبروی مؤمن تمام سرمایه ای است که در طول زندگی آن را به سختی به دست آورده است و قطعا نباید اجازه داد این سرمایه معنوی از دست برود.

گفتنی است؛ (ع – ص) که حدود ۳ سال است مسئولیت روابط‌عمومی یکی از تشکل‌های مهم را بر عهده دارد و می‌بایست این نهاد منشأ اتحاد، تعامل، تعادل و همدلی بوده و این تشکل محوری خود منشأ رفع‌اختلاف و هم‌افزایی صنف زنبورداران باشد، با انتشار بیش از ۲۰ مطلب و تولیدات مولتی مدیا، نه‌تنها به تخریب اولین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری ایران و دروغ‌پردازی و تهمت زنی پرداخت، بلکه با استمرار این عمل، نظیر چنین نوشتار مخربی را علیه دیگر شخصیت‌های دلسوز و خدوم صنعت زنبورداری منتشر ساخت که در هیچ‌کدام از این نوشتار برای اتهامات وارد شده سندی ارائه نداده و به‌هیچ‌وجه مصداق نقد منصفانه و مشفقانه و ارائه راهکارهای جایگزین در این ادبیات مملو از خشم و کینه موجود نیست.

متأسفانه این قبیل رفتار و تکرار آن بارها موجب حاشیه‌سازی و ناراحتی اهالی زحمت‌کش صنعت زنبورداری شده است.

درحالی‌که تصدی این جایگاه (روابط‌عمومی) ایجاب می‌کند که افراد از اظهارنظرهای شخصی و خلاف واقع(چه از تریبون روابط‌عمومی و چه در سایر بسترها و رسانه‌ها) خودداری کنند و این سفسطه که یک روابط‌عمومی بخشی از اظهارات خود را نظر شخصی بنامد یا بگوید از رسانه‌های غیرمرتبط با تشکل یا اتحادیه منتشر شده به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست و قطعاً تبعات آن متوجه تشکل مربوطه خواهد بود، ولی متأسفانه شاهد بودیم علی‌رغم تذکرهای مکرر بزرگان، پیش‌کسوتان و دلسوزان زنبورداری کشور، نه‌تنها این طیف رفتار متوقف نشد، بلکه مدیرعامل، بازرسین و اعضای هیئت‌مدیره کنونی و قبلی این تشکل ملی زنبورداران نیز با حمایت تلویحی و غیرمستقیم از این بی‌اخلاقی‌ها هیچ فعالیتی در جهت توقف این روند و جبران آن نداشتند و قطعاً در تبعات و هزینه‌ها و خسران به وجود آمده مقصر و سهیم هستند. امیدواریم دیگر شاهد چنین بی اخلاقی‌های رسانه ای که مغایر با قانون مطبوعات و اخلاق حرفه ای رسانه است نباشیم.

جای بسی پرسش دارد که سکوت تشکل مطبوع (ع – ص ) که ایشان را در استخدام دارد، در برابر این رفتار غیر اخلاقی و غیرحرفه‌ای چه معنا دارد؟ و چرا شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در برابر تخریب عملکرد صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری و دفاع از کارنامه عملکردی صندوق و اولین مدیرعامل باسابقه صندوق در برابر این دروغ‌پردازی‌ها و تهمت زنی‌ها سکوت کرده است؟ قطعا شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه زنبورداری و نماینده دولت در صندوق، سازمان تعاون روستایی و دیگر متولیان در این مورد قصور داشتند و باید در برابر غرض‌ورزی‌ها و نشر اکاذیب علیه صندوق و مدیریت آن موضع می گرفتند و حمایت می کردند، نه از باب دفاع از منافع شخص بلکه در راستای دفاع از منافع جامعه زنبورداری کشور، ولی در کمال تاسف شاهد بودیم نه تنها حمایتی نکردند بلکه به طور تلویحی از همین فرافکنی‌ها حمایت کردند و از حیثیت صندوق و عملکرد آن دفاع نکردند که باید در برابر جامعه زنبورداری و تبعات ناشی از ان پاسخگو باشند.

بنابراین گزارش گفتنی است قوانین جزایی کشور برای اتهام نشر اکاذیب در ماده ۴۳۴ و ۴۵۵ آئین دادرسی کیفری و ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیزات و همچنین در دیگر قوانین قضایی مجازات‌هایی از قبیل، حبس، جریمه نقدی و مجازات مالی بدل از حبس و دیگر تنبیهات تکمیلی در نظر گرفته است که بنا بر تمکین به قوانین قضایی و مطبوعاتی و عطف به رعایت اخلاق رسانه ای در این خبر از ذکر نام کامل متهم، انتشار عکس و مجازات تعیین شده خودداری شده است.

این خبر صرفا در جهت شفاف سازی حاشیه سازی‌های ایجاد شده در صنعت زنبورداری و روشن شدن حقیقت و تنویر افکار عمومی در خصوص تهمت‌های بی اساس، بی سند و دروغ‌پردازی‌های وارده نسبت به عملکرد صندوق حمایت از توسعه زنبورداری در خلال سال‌های ما قبل ۱۴۰۰ منتشر می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.