کد خبر : 3495
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

توسعه شبکه‌های آبیاری نوین لازمه مقابله با تغییرات اقلیمی است

توسعه شبکه‌های آبیاری نوین لازمه مقابله با تغییرات اقلیمی است
مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه شبکه‌های آبیاری نوین در سطح مزارع و باغ‌ها را لازمه مقابله با تغییرات اقلیمی در کشور دانست.؛

مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه شبکه‌های آبیاری نوین در سطح مزارع و باغ‌ها را لازمه مقابله با تغییرات اقلیمی در کشور دانست.

به گزارش روستا انلاین به نقل از ایرنا، جلال ابوالحسنی روز دوشنبه در همایش رابطان خبری مدیریت آب و خاک، امور فنی، مهندسی وزارت جهاد کشاورزی در کرج گفت: با توجه به تغییرات اقلیم باید اطلاع‌رسانی بیشتر در جهت توسعه شبکه‌های آبیاری نوین را در کشور داشت.

وی اضافه کرد: اقدامات الگویی باید به بخش ترویج جهاد کشاورزی ارایه شود و هرچه بیشتر از مشارکت مردم در اجرای طرح‌های بخش کشاورزی بهره برد .

ابوالحسنی بر انعکاس اقدامات بخش‌های استانی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: در این زمینه باید از ظرفیت های رسانه‌ای هرچه بیشتر استفاده کرد، همچنین باید جلب مشارکت‌ مردمی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در آب و خاک را نیز مدنظر قرار داد .

وی افزود: باید پیوست رسانه‌ای در اجرای طرح‌های مختلف حوزه کشاورزی به ویژه آب و خاک داشت .

تجهیز ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری نوین با مشارکت مردم

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز در این گردهمایی گفت: در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری باید مستندسازی از مزایای اقتصادی و صرفه‌جویی استفاده از این سامانه‌ها از زبان بهره‌برداران داشت.

فریبرز عباسی اظهار کرد: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی کشور طی چند ماه اخیر با مشارکت مردم، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاونت روستایی و توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد برکت به شبکه آبیاری نوین تجهیز شده است.

افزایش بهره‌وری آب کشاورزی از سیاست‌های برنامه هفتم توسعه

مشاور امور برنامه‌ریزی و رییس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این همایش گفت: ایران کشوری خشک است و بیشتر چالش‌ها در حوزه آب و خاک است .

نادر علیزاده بیان کرد: رویکرد ما در برنامه هفتم توسعه رشد فراگیر بوده و دلایل زیادی از جمله تجارب بین‌المللی و اسناد بالادستی برای این رویکرد داریم .

علیزاده تاکید کرد: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه نقش رسانه بسیار مهم بوده و تامین امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری آب کشاورزی، کنترل منابع آب زیرزمینی مورد توجه است .

رابطان خبری مدیریت آب و خاک، امور فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور با برگزاری گردهمایی تخصصی در معاونت آب و خاک وزارت متبوع به تشریح برنامه‌های عملیاتی خود برای تحقق اهداف شعار سال پرداختند .

بنابر این گزارش، با توجه به این که یکی از مخاطبان اصلی تحقق اهداف شعار سال وزارت جهاد کشاورزی است و امروز به دلیل تغییرات اقلیمی که در کشور شاهد آن هستیم باید برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه آب و خاک داشت حاضران در این گردهمایی بر اطلاع‌رسانی عملکرد دولت سیزدهم، بیان دستاوردها، چالش‌های بخش کشاورزی، جلب مشارکت مردم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این وزارتخانه تاکید کردند.

در این گردهمایی، بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله ایستگاه‌های پمپاژ آب با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.