کد خبر : 3356
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

صادرات ۱۵ هزار تنی چای در سال گذشته

صادرات ۱۵ هزار تنی چای در سال گذشته
رئیس سازمان چای کشور گفت: بیش از ۱۵ هزار تن چای در سال گذشته به ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان صادر شد.؛

رئیس سازمان چای کشور گفت: بیش از ۱۵ هزار تن چای در سال گذشته به ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان صادر شد.

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز در دیدار استاندار گیلان با اعضای سازمان چای کشور، هیات ‌مدیره سندیکای کارخانه‌های چای و چایکاران با بیان این که بیشتر کارخانجات ضمن خرید نقدی، مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را به‌موقع پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: این عمل رضایتمندی خوبی ایجاد کرده است.

وی با بیان این که کمتر از ۲ درصد مطالبات از سهم کارخانجات به چایکاران باقی ‌مانده است، افزود: اقدامات لازم برای وصول مطالبات در حال انجام است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان این که برای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و ناظران نیز ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: چای سنواتی باید یک‌بار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

وی تأمین نقدینگی کارخانجات به‌منظور پرداخت به‌موقع بهای برگ سبز چای به چایکاران در سال جاری را خواستار شد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که بهای برگ سبز چای در سال جاری ۲۳ هزار میلیارد ریال باشد.

به گفته جهانساز سال گذشته ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق حمایت از توسعه چای کشور به چایکاران و کارخانجات پرداخت شد.

رئیس سازمان چای با اشاره به واردات ۴۲ هزار تن چای به کشور طی سال گذشته اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۵ هزار تن چای سال گذشته به ترکیه و کشورهای حاشیه شامل آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان صادر شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.