کد خبر : 1115
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۲۴

بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان

بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان
بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۱۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.؛

بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۱۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روستاآنلاین به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدرضا قاسمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۴ پروژه در بخش عمرانی و ۱۶ پروژه نیز در بخش اقتصادی است که با صرف اعتبار یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی، زمینه اشتغال برای ۹۵ نفر و تثبیت شغل برای ۱۲۳ نفر فراهم می‌شود.

قاسمی پروژه‌های آماده افتتاح را در بخش‌های مختلف شامل آب‌ و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، عشایری و منابع طبیعی اعلام کرد و افزود: در بخش پروژه‌های عمرانی با توجه به اهمیت موضوع آب و اولویتی که این مهم در بخش کشاورزی استان دارد‏، تمرکز عمده این طرح‌ها بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، لایروبی، مرمت و بهسازی قنوات، احداث کانال‌های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی دیگر از پروژه‌ها در حوزه آبخیزداری است که شامل مرمت و لایروبی پروژه‌های آبخیزداری و به‌ویژه احداث سازه‌های سنگ و ملاتی و بند خاکی است که برای مهار سیلاب و کاهش و جلوگیری از فرسایش آبی آماده افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در حوزه عشایری نیز بهسازی چشمه و همچنین احداث آب‌نما و راه دسترسی عشایری به ‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی با بیان این که بخش عمده پروژه‌های اقتصادی در حوزه دام و طیور تعریف شده است، افزود: پروژه‌های پرورش گاو شیری، گوساله پرواری، دام داشتی و واحد پرورش مرغ گوشتی و شترمرغ در بخش دام و طیور در این هفته افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حوزه تولیدات گیاهی نیز توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و اصلاح باغات از پروژه‌های اولویت‌دار قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: همچنین در هفته دولت واحدهای صنایع تبدیلی و واحد خوراک دام و طیور استان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.