کد خبر : 698
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۰

مرغ و گوشت قرمز وارداتی در راه است

مرغ و گوشت قرمز وارداتی در راه است
مرغ و گوشت قرمز وارداتی در راه است؛ وزارت جهاد کشاورزی از واردات روزانه ۶۰۰ تن مرغ و ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی برای تنظیم بازار و مناسب‌سازی قیمت‌ها در کشور خبر داد.؛

به گزارش روستاآنلاین، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با بیان این مطلب گفت: باتوجه به همزمانی سفرهای تابستانی و نیز بازگشت حجاج و آغاز مراسم سوگواری اهل بیت و درنتیجه افزایش قیمت مرغ و گوشت، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بانک مرکزی نسبت به تامین ارز و افزایش فوری واردات گوشت قرمز و مرغ اقدام کرد.

علیرضا پیمان‌پاک افزود: از همین هفته روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم و نیز ۳۰۰ تن مرغ منجمد وارد کشور شده و در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت مصوب توزیع می‌شود. علاوه‌بر این ۵۰۰۰ تن گوشت گوساله منجمد نیز به قیمت مصوب پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود.

پیمان‌پاک در زمینه واردات گوشت گرم گوسفندی نیز افزود: با واردات روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی از روسیه، رومانی و مغولستان و توزیع به قیمت هر کیلو ۲۶۰ هزار تومان و نیز واردات گوشت منجمد و توزیع به قیمت ۱۸۰ هزار تومان تلاش می‌شود قیمت گوشت در روزهای پیش رو کنترل شود.

به‌گفته وی، در سه هفته آینده نیز فرآیند واردات گوشت گرم از آفریقا به قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزار تومان به ظرفیت واردات گوشت گوسفندی کشور افزوده خواهد شد.

پیمان‌پاک اضافه کرد: با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات منظم این محصولات تا پایان تابستان صورت گرفته و این اقدام تا تنظیم بازار به صورت پایدار انجام می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.