کد خبر : 3215
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

مبارزه با علف های هرز در سطح ۲.۲ میلیون هکتار از مزارع گندم

مبارزه با علف های هرز در سطح ۲.۲ میلیون هکتار از مزارع گندم
سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون در سطحی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم با علف های هرز مبارزه شده است ؛

سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون در سطحی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم با علف های هرز مبارزه شده است.

 

به گزارش روستا آنلاین ، وزارت جهادکشاورزی، مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا در سازمان حفظ نباتات کشور به خبرنگار ما گفت: در سال زراعی جاری حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار با علف های هرز مبارزه شده که از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و مابقی مربوط به مزارع گندم دیم است.

 

اکبر آهنگران با بیان این که در سال زراعی جاری سطح مبارزه با علف های هرز در اراضی گندم تاکنون ۳۴۰ هزار هکتار بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است، اظهارداشت: سال زراعی گذشته یک میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار با علف های هرز در اراضی گندم توسط کشاورزان مبارزه شد.

 

وی گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم در نیمه شمالی کشور مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همچنین استان های خراسان رضوی و فارس و در استان های سردسیر تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد.

 

آهنگران بر مبارزه به موقع با علف های هرز تاکید کرد و از کشاورزان خواست براساس وضعیت فلور غالب علف هرز مزارع، و با مشورت کارشناسان حفظ نباتات از علف کش های توصیه شده، استفاده کنند.

 

وی به بروز مقاومت در علف های هرز اشاره و اظهارکرد: استفاده متوالی کشاورزان از یک نوع علف کش در چند سال، موجب بروز مقاومت در علف های هرز می شود و ممکن است به دلیل ایجاد مقاومت، اثری از کنترل علف های هرز مزارع در آینده نباشد.

 

مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا در سازمان حفظ نباتات کشور از کشاورزان خواست تناوب در مصرف علف کش ها را رعایت

و هر سال با نظر کارشناسان از علف کش های با نقطه اثر متفاوت استفاده کنند تا از بروز مقاومت جلوگیری شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.