کد خبر : 2795
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی

واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال زراعی جاری هزار هکتار زمین در قالب چند پروژه عظیم به سرمایه گذاران بخش کشاورزی واگذار می شود.؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال زراعی جاری هزار هکتار زمین در قالب چند پروژه عظیم به سرمایه گذاران بخش کشاورزی واگذار می شود.

به گزارش روستا انلاین به نقل از روزنامه عصر میهن ، خسرو شهبازی روز شنبه در بازدید یک روزه خبرنگاران ارومیه از یک واحد تخم گذار در این شهرستان افزود: یکی از وظایف بخش جهاد کشاورزی حمایت از سرمایه گذاران این بخش و سایر بخشهاست و در این راستا تا کنون ۱۷ هزار هکتار از اراضی منابع ملی به افراد درخواست کننده بخصوص در بخش طرح های کشاورزی و صنعتی واگذار شده است.

وی بیان کرد: در این راستا بیش از هزار و ۸۰۰ مورد بازدید داشتیم و برنحوه فعالیت و ساخت و ساز نظارت شده است ،در صورتی که تخلفی محرز شده باشد براساس کمسیون ماده سه افراد حضور یافته و دلایل خود را بیان می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اولین واحد مرغ تخم گذار در ارومیه نیز در فاز اول با ۳۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار مشغول فعالیت است و در فاز دوم ۳۰ هزار قطعه به ظرفیت این مجموعه اضافه می شود.

وی بیان کرد: در این شهرستان واحد مرغ تخم گذار وجود نداشت که راه اندازی این واحد گام مهمی برای تامین تخم مرغ در ارومیه است.

سرمایه گذار این واحد مرغ تخم گذار در ارومیه در این بازدید گفت: در این واحد در فاز نخست و هم اکنون روزانه ۲۸ هزار قطعه تخم مرغ در حدود سه تن تولید می شود.

فرزانه عبدالرضا قره باغی گفت: سازمان جهاد کشاورزی حمایت مطلوبی از این طرح داشته است و این واحد از سال ۱۳۹۹ با بیش از هشت نفر پرسنل آغاز بکار کرده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ متر مساحت زمین این واحد تولیدی است بیان کرد: آب، تسهیلات و زمین برای توسعه از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی است که سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول در این اراضی تولید و روانه بازار می شود.

۸۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به مردم بازگردانده شد

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از سومین طرح که در روستای ایگدیر ارومیه واقع شده بود ضمن تشکر از همکاری ادارات کل ثبت اسناد ، اقتصاد و دارایی و دادگستری آذربایجان غربی در راستای رفع موانع تولید افزود: در راستای بررسی رفع موانع تولید بحث رفع تداخلات کشاورزی نیز مطرح گردید.
خسرو شهبازی ادامه داد: اراضی کشاورزی که در اختیار کشاورزان قرار دارد از سال ۱۳۴۲ طبق اسناد صادره از اداره کل منابع طبیعی تحت مالکیت این اداره و در اختیار کشاورزان است.

وی با بیان اینکه در مبحث رفع تداخلات اراضی کشاورزی، ۱۸۱۶ پلاک به مساحت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار بررسی شد، گفت: ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار هکتار آن به نام اداره کل منابع طبیعی سند خورده بود، در حال آنکه هم تصرفات و هم مالکیت آن برای کشاورزان بود و به آنان بازگشت.
شهبازی گفت: امسال نیز ۸۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی به مردم بازگردانده شده و سند تک برگی صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: ۶۴ هزار قطعه پلاک مصوب و‌ سند تک برگی صادر شده است که ۴۸ درصد کل اراضی کشاورزی استان را شامل می شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.