کد خبر : 1306
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۰ درصدی صادرات از بنادر استان بوشهر

افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۰ درصدی صادرات از بنادر استان بوشهر
افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۰ درصدی صادرات از بنادر استان بوشهر، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با رشد ۹.۷ درصدی به حدود ۲۷ میلیون تن افزایش یافته است.؛

به گزارش روستاآنلاین به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح عملکرد پنج ماهه بنادر استان بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با رشد ۹.۷ درصدی به حدود ۲۷ میلیون تن افزایش یافته است.

وی  بیان کرد: در شاخص تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در پنج ماهه امسال با رشد ۷.۴ درصدی به بیش از ۲۲ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بنادر این استان در پنج ماهه ابتدایی امسال با افزایش ۲۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به چهار میلیون و ۶۲۳ هزار تن رسید.

به گفته شکیبی نسب؛ در مدت یاد شده میزان صادرات بنادر استان بوشهر با رشد ۱۹.۶ درصدی به ۱۳ میلیون و ۱۸۴ هزار تن و میزان ترانزیت نیز با رشد ۱۰۵ درصدی به ۱۱ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در پنج ماهه امسال همچنین ۶۸ هزار تی.ایی.یو کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: در شاخص ترانزیت نیز بنادر تجاری استان بوشهر در ابزار آلات دستگاه‌های سبک، موادغذایی، ماشین آلات، لوازم یدکی، لوازم خانگی و محصولات سبک، کالاهای ساختمانی پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی و در گوشت و فرآورده‌های گوشتی، خودرو و مواد نفتی به ترتیب رشد ۱۵۵، ۱۴۸ و ۱۱۵ درصدی را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در بخش کالاهای اساسی واردات گوشت، گندم و محصولات کشاورزی دامی در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته به ترتیب افزایش ۱۵۵، ۱۰۰ و ۳٫۶ درصدی محقق شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در پنج ماهه امسال همچنین سه هزار و ۵۶ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشتند که از این شمار یکهزار و ۱۲ شناور با ظرفیت بالای یک‌هزار تن بودند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.