کد خبر : 1284
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

هشدار تعلیقی به دارندگان کارت‌های بازرگانی

هشدار تعلیقی به دارندگان کارت‌های بازرگانی
هشدار تعلیقی به دارندگان کارت‌های بازرگانی؛ سازمان توسعه تجارت به دارندگان کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارز آنها کمتر از ۶۰ درصد است، هشدار تعلیق داد.؛

به گزارش روستاآنلاین، سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام کرده که همه کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارز آنها کمتر از ۶۰ درصد است، به صورت سیستمی توسط سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری پایش شده و پس از اخطار با مهلت یک ماهه، در صورتی که ظرف مدت یاد شده میزان رفع تعهد آنها به بیش از ۶۰ درصد نرسیده باشد، کارت بازرگانی آنها تعلیق می‌شود.

براساس این نامه، نخستین مرحله از تعلیق کارت‌ها از هفته گذشته آغاز شده و به صورت مستمر ادامه دارد.

همچنین علت این تصمیم، کنترل و پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان و جلوگیری از انباشت تعهدات ارزی رفع نشده در اجرای بند ۶ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات عنوان شده است.

بر این اساس سازمان توسعه تجارت از سازمان‌های صمت استانی خواسته این موضوع به همه صادرکنندگان استان‌ها اطلاع‌رسانی شود. همچنین این سازمان اعلام کرده که فرایند رفع تعلیق کارت این اشخاص باید از طریق ادارات کل صمت استانی انجام شود.

سیر رفع تعلیق کارت‌ها نیز به این شکل است که پس از انجام اقدامات لازم جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات و رسیدن نرخ بازگشت ارز به بالای ۶۰، در صورت مراجعه متقاضی، نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات او باید توسط اداره صمت استان در سامانه اعتبارسنجی بررسی و در صورت احراز حصول حداقل ۶۰ درصدی نرخ بازگشت ارز، ضمن گرفتن تعهد از متقاضی مبنی بر حفظ حداقل میزان مجاز بازگشت ارز، نسبت به رفع تعلیق کارت اقدام شود.

سازمان توسعه تجارت همچنین تاکید کرده که رفع تعلیق کارت بازرگانی توسط ادارات کل صمت استانی برای این گونه افراد باید پس از احراز شرایط بیان شده در این نامه صورت گیرد و هرگونه اقدام به رفع تعلیق کارت بدون احراز شرایط و با استناد به مصوبات استانی از قبیل ستاد تسهیل تولید استان و یا شورای تامین استان ممنوع است.

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت، ارائه مهلت بیشتر جهت بازگشت ارز به این اشخاص فقط در صلاحیت کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات موضوع آیین‌نامه اجرایی تبصره ۶ بند «ج» ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.