کد خبر : 1220
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

محمدصادق معتمدیان استاندار آ‌ذربایجان غربی مطرح کرد؛

استقبال از بازرگانان اندونزیایی در ماکو

استقبال از بازرگانان اندونزیایی در ماکو
استقبال از بازرگانان اندونزیایی در ماکو، منطقه آزاد ماکو نه تنها برای سرمایه‌گذاران ایرانی که برای سرمایه‌گذاران خارجی هم فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت ورود بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی به‌این منطقه برای سرمایه‌گذاری از حمایت‌های ویژه‌ای برخورد می‌شوند.؛

استقبال از بازرگانان اندونزیایی در ماکو، منطقه آزاد ماکو نه تنها برای سرمایه‌گذاران ایرانی که برای سرمایه‌گذاران خارجی هم فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت ورود بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی به‌این منطقه برای سرمایه‌گذاری از حمایت‌های ویژه‌ای برخورد می‌شوند.

به گزارش روستاآنلاین، علاوه بر مسئولان منطقه آزاد ماکو سایر مسئولان محلی هم بر حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی تاکید می‌کنند. برای نمونه، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در استان برای ارتقای روابط با کشورهای مختلف از جمله‌اندونزی اعلام کرد که آماده همکاری با تجار و بازرگانان این کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان در دیدار سفیر اندونزی در ایران، گفت : آمادگی داریم تا زمینه‌های ارتقای روابط با اندونزی را فراهم کرده و تعمیق هرچه بیشتر روابط را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سفر ، آیت الله رییسی، رییس جمهور کشورمان به‌اندونزی افزود: با این سفر، شاهد تعمیق‌ روابط ۲ جانبه با اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان اسلام با جایگاه ویژه در حوزه اقتصادی بودیم.

معتمدیان در خصوص ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف گفت: ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، ظرفیت قابل توجه در تجارت بین الملل، قرار داشتن در مسیر کریدورهای اصلی بینالمللی، بهره‌مندی از تنها مسیر ریلی ایران به اروپا و قرار گرفتن در مسیر کریدور چابهار – ماکو از جمله‌این ظرفیت‌ها است.

 استقبال از بازرگانان اندونزیایی در ماکو , بازار مشترک

 استفاده از کریدور چابهار به ماکو و اروپا
استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت کریدور چابهار به ماکو و اروپا برای انتقال کالاهای کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله‌اندونزی استفاده کرد. معتمدیان گفت: آذربایجان غربی همچنین با تنوع آب و هوایی، وجود مناطق کوهستانی و جنگلی در برخی موارد در مناطق جنوبی، ثبت هزار میلیمتر بارندگی، ۶ اثر ثبت شده جهانی و یک هزار و ۷۰۰ اثر ملی، ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی و دارا بودن بزرگترین منطقه آزاد کشور، آماده ارتقای بیش از پیش روابط با اندونزی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.