کد خبر : 710
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

در اولین جلسه کارگزاران رسمی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مطرح شد؛

راه‌اندازی بازار مجازی برای محصولات کشاورزی+فیلم

راه‌اندازی بازار مجازی برای محصولات کشاورزی+فیلم
راه‌اندازی بازار مجازی برای محصولات کشاورزی، هدف از راه‌اندازی بازار مجازی برای محصولات کشاورزی این است که دولت به دنبال کشاورزی قراردادی است یعنی می‌خواهیم با شناسایی کشاورزان موضوع کشاورزی قراردادی را برای آنها نهادینه کنیم.؛

به گزارش روستاآنلاین-مهرنوش خانمحمدزاده: ودود حیدری مقدم، مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی درباره پلت فورم اگرینیتو اظهار کرد: این پلت فرم را ایجاد کرده‌ایم برای اینکه ارتباطات خود را در حوزه کشاورزی گسترده کنیم و با بازار آشنا شویم.

همچنین مشابه این سیستم در کشور در حال انجام است که  کسی طرف معامله را نمی‌بیند اما عملا معامله در حال انجام است.

اولین جلسه کارگزاران رسمی صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

به مرور زمان و با وارد شدن به کار، ایرادات این پلت فرم برطرف خواهد شد و میزان اشتباهات در آن به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ادامه تصریح کرد: یقینا تمام توان ما این است که مجموعه صندوق و نیروهای آن با اگرینیتو آشنا شوند و بتواند با آن ارتباط برقرار کنند. شاید ۶ یا ۷ ماه از راه‌اندازی این پلت فرم می‌گذرد.

آیا می‌توان افراد موفقی را معرفی کرد که فروشنده خوبی نباشد؟ همه مدل‌های کاری ما به این بستگی دارد که در ابتدا فروشنده خوبی باشیم یعنی مدل‌های کاری خود را باید یاد بگیریم و علاوه بر آن دیگران را نیز در این زمینه آموزش دهیم تا زنجیره ما در این خصوص تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این بازار مجازی برای محصولات کشاورزی این است که دولت به دنبال کشاورزی قراردادی است یعنی می‌گوید با شناسایی کشاورزان موضوع کشاورزی قراردادی را باید برای آنها نهادینه کنیم. کشاورزی که بدون کشت قراردادی کار می‌کند نمی‌داند میزان تولید و استاندارد مصرف چقدر است. ما می‌خواهیم با راه‌اندازی این بازار مجازی و آموزش آن به کشاورزان در روستاها این مبانی را آموزش دهیم.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها در ادامه افزود: در اکثر مواقع از شهر آمار و ارقام برای تولید محصولات کشاورزی به روستاها داده اند، فرق ما این است که می‌خواهیم از روستاها به شهرها بیاییم. به همین دلیل انتظار داریم دست اندرکاران صندوق بر اساس ظرفیت‌های روستاها با شناسایی کشاورزان و تولید آنها، این اطلاعات را وارد بازار مجازی کنند تا مصرف کننده واقعی و بازار مصرف شناسایی شود.

شاید گاهی میزان تولید و مصرف ما اختلافی باهم داشته باشند که باید در آینده به کمک بازار مجازی محصولات کشاورزی آمار دقیقی از آن ارایه دهیم و بتوانیم یک ساختار الگوی کشت برای محصولات کشاورزی داشته باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.