کد خبر : 367
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی

انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی
انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی؛ انتظار صاحبان صنعت آب بسته‌بندی از قانونگذاران در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی ازجمله وزارت صمت و سازمان حمایت برخورداری از مساعدت و حمایت لازم ایشان به‌ویژه در حوزه قیمتگذاری محصولات است.؛

به گزارش پایگاه خبری روستاآنلاین به نقل از صنعت‌صنف، باتوجه به مشکلات روزهای اخیر در تامین آب شرب شهری در پایتخت و بروز خشکسالی‌های پیاپی، وقت آن رسیده است تا رویکردی متفاوت از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نسبت به آب‌های بسته‌بندی شامل آب معدنی و آب آشامیدنی در نظر گرفته شود.

دبیرکل انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در گفت‌وگو با صنعت‌صنف با بیان اینکه امروز در سطح جهان و به‌ویژه در کشورهای توسعه‌یافته آب بسته‌بندی به‌عنوان محصولی استراتژیک و حیاتی مورد توجه است بر ضرورت اصلاح رویکرد و بازتعریف جایگاه این محصولات در ایران به‌عنوان کشوری بلاخیز و خشک و نیمه‌خشک با کاهش شدید منابع آبی تاکید کرد.

پیمان فروهر یادآور شد که در تمامی بلایای طبیعی سال‌های اخیر ازجمله زلزله، سیل و … همچنین در رویدادهای مناسبتی همچون مراسم اربعین، آب‌های بسته‌بندی، نجات‌بخش جان‌ بسیاری از عزیزانمان بوده و همواره در اینگونه موارد یاریگر دولت‌ها و مسئولان در دوره‌های مختلف زمانی بوده‌اند، درحالیکه تاکنون سهم توجه و حمایت مورد نیاز این صنعت، هرگز کافی نبوده است.

فروهر اظهار داشت: صنعت بسته‌بندی آب به‌رغم رشد روزافزون و شدید قیمت مواد اولیه آن در دو سال اخیر، همواره با چالش کرایه حمل به‌عنوان قاتل خاموش این صنعت نیز دست و پنجه نرم کرده است با این حال صاحبان این صنعت یکی از پایبندترین صنایع کشور در رعایت ضوابط سازمان حمایت بوده‌اند.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تاکید کرد که قیمت ارزان این محصولات، حجم و وزن بالای آنها و تاثیر شدید کرایه حمل در قیمت تمام شده و هزینه‌های گزاف توزیع شهری سبب شده تا هیچ شرکت پخش مواد غذایی در کشور تمایلی به پخش آب بسته‌بندی نداشته باشد و بنابراین شرکت‌های تولیدکننده آب ناگزیر به تحمل هزینه‌های سنگین حمل و توزیع شده تا از این طریق چرخه تولید متوقف نشود.

وی ادامه داد: توقع صاحبان این صنعت از قانونگذاران در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی ازجمله وزارت صمت و سازمان حمایت برخورداری از مساعدت و حمایت لازم به ویژه در حوزه قیمتگذاری محصولات است.

فروهر خاطرنشان کرد از آنجا که در بیش از ٩٠ درصد از جغرافیای کشور هموطنان در کلانشهرها و شهرها به آب شرب ارزان‌قیمت دسترسی دارند بدیهی است که صاحبان این صنعت هرگز علاقمند به افزایش قیمت محصولات نبوده و تنها انتظار آنان متناسب‌سازی قیمت محصولاتشان با شرایط جاری در اقتصاد کشور بوده که در متأسفانه دو سال گذشته و پس از اجرای طرح شفاف‌سازی قیمت‌ها، انجام نشده است.

وی تصریح کرد که صرف‌نظر از اهمیت حیاتی محصولات این صنعت که بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دهها هزار نفر از هموطنان در این صنعت از دیگر نکات مهمی ا‌ست که نیازمند توجه است.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران اذعان داشت که نباید فراموش کنیم که باتوجه به محل قرارگیری واحدهای تولیدکننده آب بسته‌بندی در کوهستان‌ها و شهرهای دورافتاده، پرسنل این واحدهای تولیدی همواره ساکنان نقاط محروم و نیازمند به اشتغال هستند و به همین سبب شایسته است تا با حمایت از این صنعت، موجبات پایداری اشتغال ایشان فراهم شود.

بنابراین گزارش، تولیدکنندگان، صنعتگران، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار امیدوارند با حضور عباس علی‌آبادی در مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت باتوجه به سابقه حضور وی در جایگاه تولیدکننده و تسلط و آگاهی کامل از وضع تولید، سرمایه‌گذاری، توزیع و فروش، اقدامات مناست و راهگشا در منظومه صنعت ایران به اجرا درآید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.