کد خبر : 4405
تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تسهیل شود

واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تسهیل شود
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی ساده‌سازی و تسهیل شود.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان ضمن بیان مطلب فوق، بر ساده‌سازی و تسهیل واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تاکید کرد و گفت: همچنین در فرایند واگذاری باید استعلامات زائد حذف و ارائه خدمات به مردم تسریع شود.

وی افزود: دستورالعمل تخصصی واگذاری زمین برای طرح‌های کشاورزی و تولیدی به زودی تدوین و ابلاغ شود تا مشکلات بهره‌برداران در این حوزه حل شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: سازوکار نظارت‌ها در فرایند واگذاری باید ساماندهی و تقویت شود و طبق قانون دستگاه‌های صادر کننده موافقت اصولی و جواز تأسیس باید هر شش ماه یکبار گزارش‌های نظارتی خود را ارائه دهند.

افلاطونی بر پیگیری جدی برای افزایش بهره‌وری، تسریع در کارها و ارائه خدمت به ارباب رجوع از سوی دفاتر تخصصی تاکید کرد و گفت: تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست‌های شورای معاونان و مدیران لازم‌الاجرا است و همه همکاران باید به این موضوع توجه داشته باشند.

به گفته وی، راه‌اندازی سامانه اصلاحات ارضی، هیأت‌های هفت نفره واگذاری زمین و شورای عالی نیز برای دستیابی هرچه زودتر به نتیجه، با جدیت پیگیری شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: پرونده‌های واگذاری در استان‌ها باید در سامانه بارگذاری شود و دفاتر تخصصی باید این امر را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: همه معاونت‌ها و دفاتر باید هر ماه نشستی با واحدهای متناظر استانی برگزار و مسایل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

۱۵ استان کشور بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی را انجام داده‌اند

معاون توسعه و ساماندهی اراضی در این نشست گفت: در حال حاضر در ۱۵ استان کشور بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی انجام شده است.

علینقی حیدریان افزود: طرح راه‌اندازی سامانه‌های اصلاحات ارضی، کشت موقت، دبیرخانه ستاد شورای عالی و تبادل استعلامات ثبتی در دستور کار است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح پایش و رصد هوشمند نظارت بر صدور مجوز و فرایند واگذاری زمین در حال پیگیری است.

حیدریان گفت: برای سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه توسعه و ساماندهی پیش‌بینی شده و در مرحله اجراست.

گفتنی است؛ شورای معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور با موضوع بررسی اقدامات و برنامه‌های معاونت‌ها و دفاتر تخصصی با حضور رئیس سازمان، معاونان و مدیران در حوزه ریاست سازمان برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.