کد خبر : 2628
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

برگزاری دوره آموزشی روش اجرایی فرایند تدوین استانداردهای ملی ایران

برگزاری دوره آموزشی روش اجرایی فرایند تدوین استانداردهای ملی ایران
دوره آموزشی "روش اجرایی فرایند تدوین استانداردهای ملی ایران" و "استاندارد ملی ایران شماره ۵- ساختار و شیوه نگارش استانداردهای ملی ایران" برگزار شد. ؛

دوره آموزشی “روش اجرایی فرایند تدوین استانداردهای ملی ایران” و “استاندارد ملی ایران شماره ۵- ساختار و شیوه نگارش استانداردهای ملی ایران” برگزار شد.

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز، صبح امروز، دوره آموزشی “روش اجرایی فرایند تدوین استانداردهای ملی ایران” و “استاندارد ملی ایران شماره ۵- ساختار و شیوه نگارش استانداردهای ملی ایران” با هدف آموزش دبیران تدوین استانداردهای ملی در وزارت جهاد کشاورزی، به میزبانی دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگان معاونت¬ها و سازمان¬های ستادی، موسسات تحقیقاتی و مراکز تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، ابوالفضل رئوفی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط­زیست و توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، از سازمان ملی استاندارد برای هماهنگی در برگزاری این دوره ­ها تقدیر و تشکر کرده و اظهار کرد: اهمیت استاندارد­سازی بر همگان مبرهن و روشن است که هدف از استاندارد­سازی رسیدن به حد مطلوب از نظم و ترتیب و بهینه­ سازی و تدوین و رعایت قوانینی است که مبتنی بر نتایج علوم و فنون و تجربیات افراد سازمان ­های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط باشد.
وی ادامه داد: در حقیقت استاندارد ابزار مهمی است که در فرآیندهای مرتبط با تثبیت و پایداری و انتقال و ارتقاء دانش و فن آوری در تمامی زمینه­ ها از جمله سطح ایمنی، سلامتی و بهداشت است که در تمامی آهاد جامعه اثربخشی خود را به اثبات رسانده است.

رئوفی تصریح کرد: استاندارد در ارتباط با حوزه کشاورزی با توجه به امنیت غذایی در ابعاد کمی و کیفی از مهمترین ارکان حقوق فردی و شهروندی و اهمیت اجتماعی است. بنابراین استانداردسازی جزء قدیمی­ترین فرآیندها در قانون­مند کردن تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و پروسه ­های قبل و بعد از تولید در طول زنجیره ارزش بوده و در تعاملات بین ­الملی از جایگاه بالایی در مباحث سلامت، انرژی و اقتصاد برخوردار است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همانطور که در گذشته از نهاده­ های ارگانیک تولید شده استفاده می ­شد و در مرور زمان در پروسه تولید استفاده از نهاده­ های ارگانیک مدنظر گرفته و اکنون با توجه به شرایط موجود در مجموعه قوانین ۲۰۲۴ استاندارهای اتحادیه اروپا بر استفاده از انرژی­ های تجدید­پذیر و کاهش آلودگی­ های محیط­زیست، ترسیب کربن و …. تاکید شده است.

گفتنی است، این دوره آموزشی با تدریس بیتا مصطفوی، ریئس گروه تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

وی ضمن بیان مبانی استاندارد و اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور است که وظیفه تعیین و تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) ایران را بر عهده دارد، در ادامه به تدریس و توضیح مباحث روش اجرایی فرایند تدوین استانداردهای ملی ایران پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.