کد خبر : 4489
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵

بهره‌برداری از فاز نخست سیستم نوین آبیاری طرح فلارد 1 در چهارمحال و بختیاری

بهره‌برداری از فاز نخست سیستم نوین آبیاری طرح فلارد 1 در چهارمحال و بختیاری
فاز نخست سیستم‌های نوین آبیاری طرح فلارد ۱ در قالب طرح چله خدمت با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی همزمان با عید غدیر خم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، با حضور صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که برای افتتاح و بازدید طرح‌های بخش کشاورزی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، فاز نخست سیستم‌های نوین آبیاری طرح فلارد ۱ پس از ۲۰ سال روز سه‌شنبه در قالب طرح چله خدمت همزمان با عید غدیر خم در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بنابر این گزارش، فاز نخست سیستم نوین آبیاری طرح فلارد یک در سطح ۱۰۰ هکتار سیستم آبیاری بارانی با پیش‌بینی آبیاری نواری (تیپ) و کشت غالب غلات، سیب‌زمینی و صیفی‌جات در روستای سندگان بخش فلارد افتتاح شد.

از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار طرح مذکور ۸۰ میلیارد ریال آورده متقاضی و بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی هزینه شده است.

با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و بهره‌مندی ۵۰ خانوار فراهم می‌شود.

 

گلخانه سبزی و صیفی در بروجن افتتاح شد

گلخانه سبزی و صیفی ۴ هزار متری در شهر نقنه شهرستان بروجن دیگر طرح افتتاحی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این سفر بود.

این واحد گلخانه‌ای تولید فلفل دلمه‌ای در سطح چهار هزار و ۳۲ متر مربع با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است که ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیارد ریال آورده متقاضی است و با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸ نفر به صورت مستقیم و ۹ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شد.

گفتنی است؛ کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساختمان مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش گندمان و آغاز عملیات اجرایی ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن، بازدید از طرح انتقال آب سد بیدکان و ملاقات با استاندار از دیگر برنامه‌های معاون آب و خاک در این سفر یک روزه بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.