کد خبر : 4507
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷

افزایش تولید 224 هزار تنی آبزیان در سال جهش تولید با مشارکت مردم

افزایش تولید 224 هزار تنی آبزیان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
در سال جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید 224 هزار تنی به مفهوم واقعی آن، با تولید آبزیان در حوزه‌های استفاده از چاه‌های کشاورزی، نانوحباب و تولید میگو در شهرک‌های کشاورزی اتفاق افتاده و شاهد رشد بالای 8 درصدی در این حوزه خواهیم بود.؛

 

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در 5 تیر ماه 1403 همزمان با عیدغدیرخم در برنامه “روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد” به مصاحبه تلفنی در خصوص نهضت جهادی افزایش تولید آبزیان در سال جاری پرداخت و گفت: پروتئین آبزیان یکی از پروتئین‌های ارزشمند محسوب می‌شود و در دولت سیزدهم با توجه به اولویت اول سرمایه‌گذاری وزارت جهادکشاورزی به حوزه شیلات، اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.

سیدحسین حسینی افزود: میزان تولید از یک میلیون و 352 هزار تن در سال 1401 به یک میلیون و 408 هزار تن در سال 1402 رسیده است که از افزایش 5.8 درصدی برخوردار است.

وی از افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی‌پروری خبر داد و گفت: با رشد 2.2 همتی طی دو سال اخیر، رکورد سرمایه‌گذاری در این حوزه با دستیابی به رقم 30 همت شکسته شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به معرفی سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه، در سال گذشته 210 هزار تن محصولات شیلاتی با ارزآوری 650 میلیون دلار صادر شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: با دستور مقام عالی وزارت در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با همبستگی بین معاونت‌هایی چون آب و خاک، سازمان امور اراضی و منابع طبیعی، دامپزشکی، مکانیزاسیون و جهادکشاورزی استان‌ها برای استفاده از منابع آبی داخلی همچون چاه‌های کشاورزی برنامه‌ریزی شد.

حسینی تاکید کرد: در سال زراعی 1404-1403 برنامه استفاده از 15 هزار چاه کشاورزی برای مصارف آبزی‌پروری و سپس آبیاری مزارع، در صورت تامین الزامات، پیش‌بینی شده است که تولید 100 هزار تنی آبزیان را دربر خواهد داشت، در حالی که تا سال 1401 حدود 11 هزار چاه کشاورزی، ماهی‌دار شد که تولید 81 هزار تن آبزیان را به دنبال داشت.

رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام آن که از تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش تولید استفاده خواهد شد، گفت: با مکانیزه کردن مزارع آبزی‌پروری به صورت آزمایشی در سال گذشته و استفاده از نانوحباب، شاهد افزایش 2.5 برابری تولید در عرصه‌های شیلاتی بودیم.

وی افزود: پرورش میگو تا 60 هزار تن توسط شهرک‌های کشاورزی، 50 هزار تن افزایش تولید با تکنولوژی نانوحباب، 100 هزار تن با استفاده از استخرهای دومنظوره و 13 هزار و 700 هزار تن توسط زاگرس‌نشینان را در سال 1404-1403 در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، پیش‌بینی شده است.

حسینی اظهار امیدواری کرد که افزایش تولید 224 هزار تنی به مفهوم واقعی، اتفاق افتاده و شاهد رشد بالای 8 درصدی در این حوزه باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.