کد خبر : 4425
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

هدفگذاری کاهش ۲۰ درصدی کانون بحران فرسایش بادی در برنامه هفتم توسعه

هدفگذاری کاهش ۲۰ درصدی کانون بحران فرسایش بادی در برنامه هفتم توسعه
20 درصد کاهش کانون‌های بحران فرسایش بادی در برنامه هفتم توسعه کشور هدفگذاری شده است.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: در برنامه هفتم توسعه ۲۰ درصد کاهش سطح کانون بحران فرسایش بادی هدفگذاری شده که معادل حدود ۲.۶ میلیون هکتار می‌باشد.

حسن وحید، سطح کانون‌های بحران فرسایش بادی در کشور را حدود ۱۴ میلیون هکتار عنوان کرد.

وی افزود: برای کاهش ۲۰ درصدی سطح کانون بحران فرسایش بادی و بیابانزدایی ظرف پنج سال به اعتباری بالغ بر ۹.۶ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وحید اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ریزی در حوزه مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی، روستاها و دهیاری‌ها را انجام داده‌ایم.

وی استفاده بیش از حد از منابع آب‌های زیرزمینی، مراتع و جنگل‌ها، کارهای عمرانی و توسعه‌ای مانند سدسازی‌ها، رعایت نکردن الگوی کشت، کاهش بارندگی و خشکسالی و عدم پرداخت حقابه‌های دشت‌ها و تالاب‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی را از عوامل عمده گسترش بیابان‌زایی برشمرد.

معاون آبخیزداری سازمان منایع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: با برداشت بیش از حد آب‌های زیرزمینی در عمل پتانسیل آب در مناطق بیابانی تقریبا از بین رفته و تعداد دشت‌های ممنوعه به ۴۱۰ دشت رسیده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.