کد خبر : 4428
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

تاکید نماینده ولی‌فقیه بر فرهنگ‌سازی و همکاری با کشورها برای بیابانزدایی و حفظ زمین

تاکید نماینده ولی‌فقیه بر فرهنگ‌سازی و همکاری با کشورها برای بیابانزدایی و حفظ زمین
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی خواستار فرهنگ‌سازی مستمر در حوزه بیابان‌زدایی، حفظ زمین و محیط زیست و همکاری با کشورهای همسایه برای مقابله با بیابانزایی شد.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی که در محل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، گفت: محیط زیست، بیابانزایی، محیط زندگی و عمران و آبادی زمین نه تنها مساله ملی و منطقه‌ای، بلکه مساله جهانی است و کشورها برای جلوگیری از تخریب زمین ضروری است که همکاری داشته باشند.

وی افزود: ما با کشورها به ویژه همسایگان مانند افغانستان، پاکستان و عراق که منبع ایجاد گرد و غبار هستند باید در زمینه بیابانزدایی همکاری داشته باشیم و اقدامات در این زمینه را به اشتراک بگذاریم و ببینیم چه کمک‌هایی می‌توانیم به آنها ارایه دهیم.

ربانی در همین حال بر توسعه ارتباط و همکاری با سایر کشورهایی که بیابانزایی در آنجا در حال گسترش است، تاکید ورزید.

وی در عین حال خواستار ارایه آمار دقیق در حوزه مقابله با بیابانزایی در کشور شد و اظهار داشت: ارایه گزارش‌ها درباره عملکرد و آمار بیابانزدایی می‌تواند دلگرم کننده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی، بیابانزایی را خطر جدی برای کشورها دانست و تصریح کرد: برای پرداختن به اهمیت حفظ زمین و مقابله با بیابانزایی نباید تنها به این روز بسنده کرد و باید در مناسبت‌های مختلف به اهمیت بیانزدایی و تغییر اقلیم پرداخت.

وی گفت: در آموزه‌های دینی نیز بر حفظ محیط زیست و درخت و درختکاری تاکید شده و امیدواریم ایران در حوزه حفظ محیط زیست و بیابانزایی الگو برای سایر کشورها باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.