کد خبر : 4408
تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵

تدوین آیین‌نامه داخلی کمیته تغییر اقلیم در وزارت جهادکشاورزی

تدوین آیین‌نامه داخلی کمیته تغییر اقلیم در وزارت جهادکشاورزی
مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از تدوین آیین‌نامه داخلی این کمیته در اجرای بهتر سیاست‌های مصوب، خبر داد.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالفضل رئوفی در دومین جلسه کمیته تغییر اقلیم وزارت جهاد کشاورزی که با دعوت از مسوولان ستادی مربوطه برگزار شد، گفت: مسوولیت‌پذیری حقوقی و حقیقی در تغییر اقلیم موضوع بسیار با اهمیتی است.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم برابر قانون، کمیته تغییر اقلیم در وزارت جهاد کشاورزی را ایجاد و برنامه مدیریت آن را تدوین و اجرایی کنیم؛ البته باید در برابر برنامه هفتم توسعه و دستگاه‌های نظارتی هم پاسخگو باشیم.

رئوفی با بیان این که معضلات زیست‌محیطی در نتیجه حرص و ولع کشورها برای رسیدن به منابع بیشتر، روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: رد پای پول، قدرت و سوء مدیریت سبب می‌شود تا سیاستگذاری‌ها به سمت زیان کشورهای در حال توسعه شود.

وی با اشاره به این که بخش کشاورزی فی‌النفسه دارای 50 درصد ریسک است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع باید در تمام زیرمجموعه‌های وزارت جهادکشاورزی به سمت مباحث تغییر اقلیم مانند روش‌های مبارزه، کودهای مختلف بیولوژیکی و خاک‌ورزی حفاظتی سوق دهیم تا در مجموع سازگاری و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و مباحث مربوط به آن بروزرسانی شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.