کد خبر : 4334
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

تدوین رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری ضروری است

تدوین رویکردهای جدید برای بهبود زندگی جامعه عشایری ضروری است
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: باید رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری کشور برنامه‌ریزی و تدوین شود.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، نشست ارزیابی قرارداد طرح پژوهشی مشترک بین سازمان امور عشایر ایران و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با حضور روسا و مدیران و کارشناسان دو دستگاه در سالن کوچ برگزار شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست اظهار داشت: انجام پروژه‌های مطالعاتی در حوزه عشایر باید کاربردی باشد و منجر به برطرف شدن نیازها و مشکلات جامعه عشایری شود.

شایان نادری افزود: در مطالعات و ارائه طرح‌های عشایری، باید سبک زندگی و زیست‌بوم عشایر مدنظر قرار گیرد و طرح‌های ارائه شده، علمی، پژوهشی و در راستای توسعه زندگی جامعه عشایری باشد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و با فهم و درک درست از زندگی عشایر کشور، رویکردهای جدید برای تقویت و بهبود زندگی جامعه عشایری برنامه‌ریزی و تدوین شود.

مطالعات، نقشه‌راه برنامه‌‌ریزی برای جامعه عشایری

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به این که مطالعات، نقشه راه برنامه‌ریزی برای آینده است، اظهار داشت: برای رسیدن به یک طرح کاربردی نیازمند شناخت مسایل و مشکلات هستیم و یک طرح تحقیقاتی کاربردی در نهایت منجر به تصمیم‌گیری و سیاستگذاری درست می‌شود.

علی کیانی‌راد گفت: سازمان امور عشایر ایران، اشراف کامل اطلاعاتی از جامعه هدف خود دارد و تعامل با نقطه نظرات و دیدگاه‌های سازمان باعث می‌شود، مسایل و مشکلات حوزه عشایر کشور بهتر شناسایی و طبقه‌بندی و برای حل آنها اقدام شود.

مهدی میزبان، معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران نیز با بیان این که انجام مطالعات کاربردی، خط مشی سازمان در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای جامعه عشایری است، گفت: این مطالعات به منظور ارائه خدمات مناسب به جامعه عشایری و براساس شرح خدمات سازمان انجام می‌شود.

در ادامه مریم حسینی مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران نیز با اشاره به این که پایه و اساس اقدامات سازمان براساس مطالعات و پژوهش‌های پیشین است، گفت: آسیب‌شناسی عملکرد سازمان براساس مطالعات پیشین، ضروری است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.