کد خبر : 4269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰

جهادسازندگی یکی از استراتژی‌های مهم امام برای حل مشکلات کشور بود

جهادسازندگی یکی از استراتژی‌های مهم امام برای حل مشکلات کشور بود
تولیت آستان مقدس حرم امام خمینی (ره) در دیدار وزیر و کارکنان وزارت جهادکشاورزی، با اشاره به نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و سپس ورود به حوزه‌های عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی در دهه شصت و هفتاد گفت: جهاد سازندگی یکی از استراتژی‌های مهم امام برای حل مشکلات کشور بود.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام (ره) و تولیت آستان مقدس حرم امام خمینی (ره)، صبح امروز در مراسم تجدید میثاق وزیر و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان‌های امام خمینی (ره) ، گفت: جهاد سازندگی از جمله فعالیت‌هایی است که انسان اگر خالص باشد، می‌تواند به واسطه آن در آخرت شهادت دهد که در راه خدا کاری را انجام داده است.

وی با اشاره به روز و دعای عرفه، افزود: جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب شکل گرفت از مصادیق دعای امام حسین (ع) است. جهاد یک فعالیت جمعی است و (با هم) باید صورت گیرد. امام روزی که آمد، با مردم آمد. چون مردم در صحنه بودند، ایشان دست بر هر مشکلی گذاشت آن را حل کرد. پیدایش جهاد سازندگی ابتدا برای برداشت محصولات بلاتکلیف بود؛ شروع یک کار شد و همه رفتند. جنگ هم وقتی شروع شد، بسیج 20 میلیونی شکل گرفت.

تولیت آستان مقدس حرم امام خمینی (ره) با بیان این که جهاد سازندگی یکی از استراتژی‌های مهم امام برای حل مشکلات کشور بود گفت: هیچ مشکلی در کشور نیست که با حضور مردم باقی بماند و از سوی دیگر، هیچ مشکلی هم نیست که بدون حضور مردم حل شود. من بارها از مقام معظم رهبری شنیده‌ام که وقتی سیل خروشان اراده ملی حرکت می‌کند، هیچ دسیسه داخلی و خارجی نمی‌تواند مقابل آن بایستد.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: کشور از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد و هیچ کسی هم تردید ندارد. فقر، بیکاری و گرانی هست؛ اما حل آنها منوط به افزایش قدرت ملی، چه در برابر دشمن خارجی و چه در داخل است و کسانی که پشت میز مذاکره با خارجی‌ها نشسته‌اند، بهتر از همه درک می‌کنند که دولت برآمده از یک اکثریت قوی، امتیاز نمی‌دهد، بلکه امتیاز می‌گیرد.

یادگار امام تأکید کرد: قدرت مرهون مولفه‌های مختلفی است، اما هیچ عاملی به اندازه پشتیبانی مردم برای دولت قدرت نمی‌آورد.

وی ادامه داد: اگر دولت‌ها برآمده از قدرت ملی باشند، هم در داخل توان حل مشکلات را دارند و هم در مقابل خارجی‌ها مانند آب پاک کننده، تمام مشکلات را حل می‌کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.