کد خبر : 4190
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

54 درصد طرح‌های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک است

54 درصد طرح‌های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک است
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری از 1310 پروژه آب و خاک در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از نیمی از پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی کشور در این هفته مربوط به حوزه آب و خاک است.؛

به گزارش روستا انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ “برتش” در دهلران، اظهار کرد: 2437 پروژه بخش کشاورزی در نقاط مختلف کشور همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که 1310 پروژه از این تعداد معادل ۵۴ درصد مجموع این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک است.

وی با اشاره به نقش این پروژه‌ها در اشتغال، تولید و افزایش سطح زیر کشت، افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های آب و خاک مورد بهره‌برداری در هفته جهاد کشاورزی، هزینه شده است که نشان از توجه دولت سیزدهم و شهید جمهور به توسعه این حوزه دارد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در هفته جهاد کشاورزی در استان ایلام ۴۳ پروژه با اعتباری بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، ابراز کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها، نقش و تاثیر بسزایی در پایداری تولید محصولات کشاورزی دارد.

احیای ایستگاه پمپاژ برتش با توجه ویژه دولت سیزدهم

وی به بازدید از پروژه ایستگاه پمپاژ “برتش” اشاره کرد و افزود: این پروژه نزدیک به ۱۸ سال پیش شروع شده و مدت‌ها نیز بلاتکلیف مانده بود اما در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ استان شد، این طرح موانع مختلفی داشت که در این دولت تلاش شد با رفع موانع، احیا شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که تاکنون یک‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است، افزود: ۷۱۰ میلیارد ریال از این میزان در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شد که موجب تسهیل در روند عملیات اجرایی فاز اول آن و بهره برداری از این فاز در آینده‌ای نزدیک است.

بهره‌برداری از شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تا شهریور امسال

نیازی شهرکی به طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور هم اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل ۲۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که اعتبار آن با نگاه مساعد مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شده است.

وی ابراز کرد: بر این اساس به وزارت نیرو حدود هشت میلیارد دلار اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است و تاکنون نیز ۱۲۷ هزار هکتار آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک با بیان این که ۱۰۰ هزار هکتار باقی مانده این طرح هم تقریبا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: همچنین در سال گذشته، با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک میلیارد دلار به این پروژه اعتبار تخصیص یافت و مقرر شده این پروژه تا شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

طرح سامانه گرمسیری استان ایلام در دستور کار معاونت آب و خاک

وی به طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سامانه گرمسیری هم جزئی از پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور است و ما متعهدیم به محض این که وزارت نیرو پروژه را تامین آب کند، ۲ ماه بعد پروژه را به کشاورزان برای استفاده از شبکه آبیاری تحویل دهیم.

نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: امید است با توجه به پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده بتوانیم این پروژه را در اولین فرصت با توجه به تامین اعتبار لازم، به بهره‌برداری رسانده و تحویل مردم دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.