کد خبر : 4181
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹

بهره‌برداری از 77 پروژه کشاورزی استان کردستان در هفته جهاد کشاورزی

بهره‌برداری از 77 پروژه کشاورزی استان کردستان در هفته جهاد کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در هفته جهاد کشاورزی، 77 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی استان کردستان با سرمایه‌گذاری 3675 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.؛

 

‏به گزارش روستا انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اسکندری از افتتاح 77 پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل 50 پروژه در بخش آب و خاک، 11 پروژه در بخش صنایع کشاورزی، 5 پروژه در بخش باغبانی و گلخانه، 4 پروژه در بخش طیور، 2 پروژه در بخش شیلات و آبزیان، 4 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه در بخش دام است که با سرمایه‌گذاری 3675 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 267 نفر اشتغال پایدار ایجاد و برای 655 نفر اشتغال تثبیت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: این پروژه‌ها در راستای تحقق شعار “جهاد کشاورزی، امنیت غذایی” و در جهت توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اجرا می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با افتتاح این پروژه‌ها، گامی در جهت توسعه بخش کشاورزی استان کردستان و تحقق امنیت غذایی برداشته شود.

بنابر این گزارش، استان کردستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است و در تولید محصولات مختلف کشاورزی از جمله گندم، جو، سیب، انگور، گردو و … رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در راستای توسعه بخش کشاورزی، برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه آبیاری نوین، مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد. امید می‌رود با اجرای این برنامه‌ها، شاهد رونق روزافزون بخش کشاورزی در استان کردستان باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.