کد خبر : 4156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵

بهره‌برداری از ۲۳۴۷ طرح تولیدی در هفته جهاد کشاورزی

بهره‌برداری از ۲۳۴۷ طرح تولیدی در هفته جهاد کشاورزی
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در هفته جهاد کشاورزی دو هزار و ۳۴۷ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزای بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ هزار و ۵۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌ رسد.؛

 

به گزارش روستا انلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این میزان طرح‌ های قابل افتتاح در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از آب و خاک، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری، باغبانی، گلخانه، مکانیزاسیون، شیلات، امور عشایری، تعاون روستایی، حفظ نباتات، زراعت، تحقیقات کشاورزی و شهرک‌های کشاورزی است که در امر افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری نقش بسزایی دارند.

براساس فعالیت‌های زیربخش کشاورزی بیش از نیمی از طرح‌های قابل افتتاح با تعداد ۱۳۱۰ طرح در حوزه آب و خاک است و سپس باغبانی با ۳۱۶ طرح و تولیدات دامی با ۲۰۶ طرح بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

طبق اعتبارات هزینه شده نیز، رتبه اول تا سوم به ترتیب به بخش‌های صنایع کشاورزی با ۳۶ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال، باغبانی با ۳۳ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال و شیلات و آبزی‌پروری با ۱۳ هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

در رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس تعداد طرح‌ها، استان‌ سیستان و بلوچستان با ۳۰۰ طرح، استان سمنان با ۱۸۶ طرح و استان‌های تهران و خراسان جنوبی هر یک با ۱۷۸ طرح در سکوی اول تا سوم افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی امسال ایستاده‌اند.

به لحاظ رتبه‌بندی استانی براساس اعتبارات هزینه ‌شده نیز، استان‌های آذربایجان شرقی با ۱۴ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال، خراسان رضوی با ۱۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال و سیستان و بلوچستان با ۷ هزار و ۷۷ میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

با افتتاح این طرح‌ها، برای ۳۱ هزار و ۶۵۱ نفر به طور مستقیم و ۵۴ هزار و ۷۱۰ نفر به طور غیرمستقیم، یعنی در مجموع برای ۸۶ هزار و ۳۶۱ نفر در شهرستان‌ها و مناطق روستایی کشور، فرصت شغلی ایجاد می‌شود و ۳۸۳ هزار و ۶۵۴ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.