کد خبر : 4015
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

افزایش 58 درصدی جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در دولت سیزدهم

افزایش 58 درصدی جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در دولت سیزدهم
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم رشد 58 درصدی نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.؛

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم رشد 58 درصدی نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش روستا آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، رضا افلاطونی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تا شهریور 1400 در مجموع 379 هزار و 738 مورد در کشور تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و از اجرای آن جلوگیری شده، درحالی که این عدد با روی کار آمدن دولت سیزدهم تا خرداد امسال، به 600 هزار و 612 مورد افزایش یافته که حاکی از رشد 58 درصدی است.

وی درباره تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی نیز اظهار داشت: میزان تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در دوره شهید سیدابراهیم رییسی نسبت به دوره‌های ماقبل افزایش 87 درصدی داشته و به 204 هزار و 844 مورد رسیده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور، میزان تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا شهریور 1400 را 109 هزار و 296 مورد عنوان کرد.

وی روند تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را مخاطره‌ای برای امنیت غذایی کشور دانست و تصریح کرد: با ادامه تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی مجبور به واردات انواع محصولات کشاورزی خواهیم شد.

افلاطونی افزود: سازمان امور اراضی کشور برای جلوگیری از این پدیده و تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی، اقداماتی همچون تثبیت مالکیت اراضی با رویکرد رفع تداخلات ارضی، سنددار کردن و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم برای نخستین بار در کشور گفت: ظرف حدود یک سال گذشته، رصد و پایش هوشمند زمین‌های کشاورزی در 31 استان و اتصال به پنجره واحد مدیریت واحد زمین در 32 استان کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان امور اراضی کشور اذعان داشت: با راه‌اندازی سامانه تلفنی شبانه‌روزی 131 گزارش‌های مردمی در مورد تغییر کاربری و زمین‌خواری را دریافت و با اعزام گشت‌های یگان حفاظت اراضی، با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مقابله می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.