کد خبر : 3963
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

دستور کار فائو برای تبدیل ایران به مرکزیت امنیت غذایی کشورهای منطقه

دستور کار فائو برای تبدیل ایران به مرکزیت امنیت غذایی کشورهای منطقه
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: ایران با همکاری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به مرکزیت امنیت غذایی منطقه تبدیل می‌شود.؛

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: ایران با همکاری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به مرکزیت امنیت غذایی منطقه تبدیل می‌شود.

به گزارش روستا آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جهادکشاورزی، هوشنگ محمدی با بیان این خبر گفت:در دیدار های انجام شده با معاون دبیرکل فائو و مدیرکل مرکز توسعه روستایی یکپارچه آسیا و اقیانوسیه(سیرداپ) مقرر شد با توجه به تنظیم و تدوین سند امنیت غذایی دانش بنیان در کشور ما،جمهوری اسلامی ایران می تواند در مرکزیت امنیت غذایی کشورهای منطقه قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع مورد استقبال قرار گرفت و قرار است درخواست ایران در دستور جلسات بررسی‌های فائو قرار گیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد و فائو پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد، کشور ما می‌تواند واحد‌های تولیدی امنیت غذایی کشورهای منطقه را فعال سازد.

محمدی با اشاره به تصمیم فائو پس از انتخاب مدیر نمایندگی در ایران، تاکید کرد: بعد از تصویب این رخداد، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی و یافته‌های علمی را انجام خواهد داد.

گفتنی است؛ سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی (34- EC) مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (CIRDAP) با حضور علی کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در کمیته اجرایی و هوشنگ محمدی معاون وزیر جهادکشاورزی ایران در شورای حکام در بانکوک – تایلند درحال برگزاری است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.