کد خبر : 3883
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان :؛

اعتبار تخصیصی برای بهسازی معابر روستاها، کفاف هزینه ها را نمی دهد

اعتبار تخصیصی برای بهسازی معابر روستاها، کفاف هزینه ها را نمی دهد
مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان گفت: در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستاهای طالقان اختصاص یافته که کفاف هزینه ها را نمی دهد و برای بهسازی معابر و زیبا سازی سیمای تعدادی از روستاهای این شهرستان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.؛

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان گفت: در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستاهای طالقان اختصاص یافته که کفاف هزینه ها را نمی دهد و برای بهسازی معابر و زیبا سازی سیمای تعدادی از روستاهای این شهرستان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

به گزارش روستا انلاین، لیلا رضوانی/ مهدی ملکی در حاشیه دومین تور رسانه ای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز که برای اطلاع ازعملکرد بنیاد از روستاهای «آردکان» و «میناوند» در شهرستان طالقان که طرح هادی در آنها اجرا شده ،افزود:وظیفه ذاتی بنیاد مسکن در روستاها کمک به بهسازی و بازسازی بافت روستایی است و تاکنون با استفاده از اعتبارات تخصیصی توانسته ایم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طالقان دارای ۶۹ روستاست که بیشتر این روستاها از مزایای طرح هادی بهره مند هستند ،ادامه داد: در این راستا از اواخر دهه هشتاد تاکنون معابر ۴۸ روستای تابعه این شهرستان در اجرای طرح هادی ، آسفالت و سنگفرش شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال هزینه آسفالت و سنگفرش معابر هر یک از روستاهای شهرستان طالقان ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد : در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستاهای طالقان اختصاص یافته که کفاف هزینه ها را نمی دهد و برای بهسازی معابر و زیبا سازی سیمای تعدادی از روستاهای این شهرستان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

ملکی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و مناظر زیبای طبیعی، تمام روستاهای این شهرستان از ظرفیت گردشگری بهره مند هستند،اظهار کرد:شهرستان ۱۰۰ هزارنفری طالقان یکی از مناطق خوش آب و هوا و هدف گردشگری در استان البرز است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان در حاشیه بازدید از روستای میناوند با اشاره به اینکه روستای میناوند از توابع بخش مرکزی شهرستان طالقان بوده و یکی از مشکلات آن تراکم جمعیت تابستانه و زمستانه است، گفت : جمعیت تابستانه این روستا حدود ۴۵۰ نفر و زمستانه آن حدود ۱۵۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف روستاهای شهرستان طالقان کمبود اعتبارات وجود دارد، افزود: از سال ۸۸ تا کنون ۴ هزار متر سنگ فرش در این روستا در چند مرحله انجام شده و از نظر مساحت سنگ فرش در شهرستان بیشترین مساحت را به خود اختصاص داده است اما در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه تمام این روستا سنگ فرش نشده و در زمینه عبور و مرور معابر دچار مشکل هستیم.

ملکی با اشاره به اینکه اعتبارات بیشتری،لازم است تا بتوانیم تمامی معابر که نیازمند عملیات عمرانی و سنگفرش هستند را بهسازی کنیم خاطرنشان کرد:: تلاش خواهیم کرد با انجام اولویت های لازم معابر را مورد بهسازی قرار دهیم و در این راستا انتظار داریم مسئولین مربوطه اعتبار لازم را برای اجرای طرح های خدمات رسانی در روستاها اختصاص دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.